При поверненні товару вимагають паспорт

Питання: Придбав продукцію, яка, як пізніше виявилось, не мала тих функцій, про які розповідав продавець-консультант. Коли я прийшов повернути продукцію (непошкоджену, із усіма етикетками) та чеком, в мене попросили паспорт та ідентифікаційний код. Без них повертати гроші відмовились. Чи мають продавці на це право?
Відповідь:

Відповідно до п. 11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 року (із змінами та доповненнями) вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Отже, відповідно до законодавства, Ви повинні лише пред’явити наступні документи:

  • Розрахунковий документ (в даному випадку чек);
  • Технічний чи інший документ, що його замінює, у випадку щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк.

Закон не зобов’язує споживача пред’явити додатково інші документи ніж ті, які вказані вище. Таким чином, вимога продавця пред’явити додатково документи, які не передбачені законом, є протиправною.

Рекомендуємо звернутись із відповідною скаргою про порушення ваших прав до органу захисту прав споживачів (обласного управління у справах захисту прав споживачів).

 

Примітка: відповідь станом на 28 червня 2011 року, підготував Володимир Кістяник.